Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Fully revised and updated edition of this popular book, addressing all issues concerning the diabetic foot, one of the most prevalent problems in diabetes, with a strong emphasis on practical aspects of delivering care.https://www.standaardboekhandel.be/p/the-foot-in-diabetes-9781119445814
Diabetic Foot --- therapy --- etiology --- diabetes --- complicaties --- Podologie --- Diabetes mellitus --- Voetklachten
Choose an application
Athletic Injuries --- etiology. --- therapy. --- prevention & control. --- Sport --- Sportfysiotherapie --- Sportgeneeskunde --- etiology --- therapy --- prevention & control --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
This updated edition of the most comprehensive, pedagogically sound textbook in the field provides an overview of stuttering's etiology and development, details the latest approaches to accurate assessment and treatment, and provides new case studies and online videos that illustrate different levels and ways of treating stuttering. Exploring a variety of practice settings, the book covers evidence-based practice, counseling, IEPs, and assistive devices and has been thoroughly updated to address all current methodologies.(https://www.acco.be/nl-be/items/9781496346124/Stuttering)
#KVHB:Stotteren --- Stuttering --- Stammering --- Speech disorders --- Treatment --- Stotteren --- Logopedie --- therapy --- etiology --- diagnosis --- Stuttering - Treatment
Choose an application
81763837
Cross Infection --- Nosocomial infections. --- Nosocomial infections --- Infections nosocomiales --- prevention & control. --- etiology. --- Prevention. --- Prévention --- Ziekenhuisinfecties --- Ziekenhuizen --- Besmettelijke ziekten --- Ziekenhuisinfectie --- Ziekenhuis --- Besmettelijke ziekte
Choose an application
"Headache, Orofacial Pain and Bruxism: Diagnosis and Multidisciplinary Approaches to Management" has been written by clinicians for clinicians. It contains the collective knowledge of hundreds of years of clinical experience. The authors are drawn from a range of disciplines which regularly encounter patients with headache, orofacial pain or bruxism. They have described evidence-informed clinical practice derived from anatomical, physiological, and biomechanical concepts. Patients who present with headache, orofacial pain or bruxism provide a clinical challenge to make sense of symptoms, sources, and contributing factors. There are many structures associated with problems in this region and patients may call on any of a number of health practitioners for diagnosis and treatment. It is often beyond the expertise of a single practitioner to address all facets of the problem without the assistance of colleagues. This book provides clinicians with the theoretical and clinical information required to appreciate the role of each discipline involved in the management of patients with headache, orofacial pain and bruxism. Clinicians are encouraged to use a multidisciplinary approach and to collaborate in the comprehensive management of these patients.
Bruxism --- Headache --- Orofacial pain. --- Complications. --- Etiology. --- Oro-facial pain --- Facial pain --- Mouth --- Pain --- Head pain --- Head --- Grinding of teeth (Habit) --- Teeth --- Oral habits --- Diseases --- Grinding habit --- Abnormalities --- Hoofdpijn
Choose an application
Aangezien het brein de kern van ons zijn is, kan een breinkwetsuur heel ingrijpende gevolgen hebben. Niet alle gevolgen zijn duidelijk zichtbaar voor de buitenwereld en voor de mensen in de omgeving van de patiënt. Alleen wie zelf een hersenletsel heeft, weet echt hoe het is.De auteur illustreert met voorbeelden hoe het voelt om met een gekwetst brein te leven in een maatschappij die patiënten vaak niet begrijpt en/of verkeerd beoordeelt. Leven met een gekwetst brein kost veel inspanning en vraagt veel aanpassingen. Daarnaast wil ze professionele zorgverleners en mantelzorgers inzicht geven in wat wel en niet werkt en geeft ze tips die het leven met een gekwetst brein makkelijker kunnen maken. Goede zorg kan een groot verschil maken in het leven van de patiënt en er mee voor zorgen dat de kwaliteitstijd die de patiënt op een dag nog heeft, niet verloren gaat aan nodeloze gevechten. Revalidatie stopt niet bij het verlaten van het ziekenhuis en moet doorgaan tot de patiënt weer een nieuw, zinvol en voldoening gevend leven heeft uitgebouwd.
NAH --- Niet-aangeboren hersenletsels --- Revalidatie --- neurologie --- 606.1 --- 61 --- Neurologie --- Neurobehavioral disorders --- Etiology --- PXL-Social Work 2017 --- neurologische aandoeningen --- hersenstoornissen --- revalidatie,hersenletsels --- NAH - Niet Aangeboren Hersenletsel --- Niet-aangeboren hersenletsel --- Sport
Choose an application
Dit boek is vooral geschikt voor ouders van tieners, (jong) volwassenen en voor professionele begeleiders.Inzicht opbouwen in de eigenheid en schetsbaarheden van mensen met Downsyndroom is een eerste noodzakelijke stap in het beter begrijpen van wat er in hen omgaat. Niet zelden zijn te hoge verwachtingen een direct gevolg van onvoldoende inzicht in de eigenheid van Downsyndroom. Daarom is het zo belangrijk dat we weten dat ze psychisch structuur vast kunnen zijn en de realiteit in een draaiboek proberen te gieten. Iedereen is erbij gebaat dat we erkennen dat velen naast een bijzonder open en laagdrempelige persoonlijkheid ook een gesloten, moeilijk toegankelijke kant hebben. We moeten ons realiseren dat veel mensen met Downsyndroom zich minder goed via taal kunnen uitdrukken. Het is goed te weten dat we hen uit blokkades kunnen helpen, door hen in trapjes te benaderen. Hen even tijd geven, hen voorbereiden op wat te gebeuren staat en vooral begrip uitstralen zijn sleutels om te helpen.Het boek geeft een rijk geïllustreerd beeld van de eigenheid en kwetsbaarheden die gelinkt zijn aan Downsyndroom. Naast een gevoel van herkenbaarheid zal de lezer ook houvast vinden in de omgang met kinderen en volwassenen met Down.https://winkel.downsyndroom.nl/product/maak-me-niet-down/
Downsyndroom --- verstandelijk gehandicapten --- 462.9 --- Syndroom van Down --- 362.31 --- Overige groepen --- Psychiatry --- Orthopedagogics --- kinderen met een beperking --- personen met een beperking --- Social policy and particular groups --- Down's syndrome --- Psychosomatic aspects --- Etiology --- PXL-Social Work 2020 --- syndroom van Down --- graduaat orthopedagogie --- downsyndroom --- mensen met een mentale beperking --- Diagnose --- Psychosociale ontwikkeling --- Sociale ontwikkeling --- Dementie --- Begeleiding --- Hulpverlening --- Opvoedingsondersteuning
Choose an application
Kinderen met taalontwikkelingsstoornissen krijgen al decennialang veel wetenschappelijke aandacht. De behandeling van taalgestoorde kinderen door logopedisten gebeurde echter veelal intuïtief. Pas de laatste jaren is er meer wetenschappelijke belangstelling voor ontstaan. Taaltherapie voor kinderen met taalontwikkelingsstoornissen sluit daarop aan en biedt handvatten voor het geven van evidence based taaltherapie.Deze uitgave bestaat uit een boek en een cd-rom. De cd-rom bevat onder meer het computerprogramma `Behandeldoelen taalontwikkelingsstoornissen', een programma dat het de logopedist makkelijk maakt om de behandeldoelen voor taaltherapie te bepalen en deze vervolgens uit te werken tot een behandelplan voor elk individueel kind. Het programma is toegespitst op drie soorten doelen: taaldoelen, doelen voor communicatie en participatie en doelen in relatie met onderliggende stoornissen.In het boek licht de auteur het gebruik van het computerprogramma toe en legt zij een theoretische verantwoording af voor de behandeldoelen die daarin gebruikt worden.In het laatste deel van het boek worden behandelsuggesties gegeven voor kinderen met een taalniveau van 0 tot 6 jaar. Op de cd-rom zijn deze uitgewerkt in de vorm van concrete thema's, scripts met afbeeldingen en liedjes, woordenlijsten en een stappenplan voor taaltherapie met prentenboeken. Taaltherapie voor kinderen met taalontwikkelingsstoornissen stelt ervaren logopedisten en logopediestudenten in staat om op een eenvoudige manier een goed gefundeerd behandelplan te ontwikkelen.
Enfant --- --Langage --- --Trouble --- --Speech disorders in children --- Taalstoornissen. --- schrijfproblemen --- taalstoornissen --- leesproblemen --- kinderen --- Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- Educational psychology --- Paediatrics --- Taalstoornissen ; kinderen --- Language development disorders --- In infancy & childhood --- Speech disorders in children --- Language Development Disorders --- Learning Disorders --- 803.3 --- Taalontwikkelingsstoornissen --- #KVHB:Taalontwikkeling --- #KVHB:Taalstoornissen; kinderen --- Communicative disorders in children --- Auditory Processing Disorder, Central --- Central Auditory Processing Disorder --- Developmental Disorder, Speech or Language --- Developmental Language Disorders --- Language Disorders, Developmental --- Semantic-Pragmatic Disorder --- Speech or Language, Developmental Disorder --- Language Delay --- Speech Delay --- Delay, Speech --- Delays, Speech --- Development Disorder, Language --- Developmental Language Disorder --- Language Delays --- Language Development Disorder --- Language Disorder, Developmental --- Semantic Pragmatic Disorder --- Semantic-Pragmatic Disorders --- Speech Delays --- etiology --- Dyslectische kinderen ; remediëring --- Kinderen met taalproblemen --- Leesproblemen --- spraakstoornissen --- Taalontwikkeling ; kinderen --- Taalstoornissen --- 463.4 --- 800 ) Taalverwerving --- kinderen met taalontwikkelingsstoornissen --- taalontwikkelingsstoornissen --- Dyslexie --- Kinderen --- Lezen --- Taalontwikkeling --- Taalproblemen --- psycholinguistiek --- taalontwikkeling --- taalpsychologie --- taalverwerving --- therapie --- 800:159.9 --- 800.7 --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- 800:159.9 Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek-:-Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek-:-Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Spraak- en taalgebrekkigen --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- logopedie --- taaltest --- Nederlands: taalontwikkelingsstoornissen --- Disorder, Language Development --- Disorders, Language Development --- Specific Language Disorder --- Spraakproblemen --- Taalverwerving --- Ontwikkelingsproblemen --- Spraakstoornissen --- Kind --- Taalprobleem --- Spraakprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Ontwikkelingsprobleem --- Taalstoornis --- Spraakstoornis --- Academic Disorder, Developmental --- Adult Learning Disorders --- Developmental Disorders of Scholastic Skills --- Learning Disorders, Adult --- Learning Disturbance --- Scholastic Skills Development Disorders --- Adult Learning Disabilities --- Developmental Academic Disability --- Developmental Academic Disorder --- Developmental Disabilities of Scholastic Skills --- Academic Disabilities, Developmental --- Academic Disability, Developmental --- Academic Disorders, Developmental --- Adult Learning Disability --- Adult Learning Disorder --- Developmental Academic Disabilities --- Developmental Academic Disorders --- Disabilities, Adult Learning --- Disabilities, Developmental Academic --- Disabilities, Learning --- Disability, Adult Learning --- Disability, Developmental Academic --- Disability, Learning --- Disorder, Learning --- Disorders, Learning --- Disturbance, Learning --- Disturbances, Learning --- Learning Disabilities, Adult --- Learning Disability --- Learning Disability, Adult --- Learning Disorder --- Learning Disorder, Adult --- Learning Disturbances --- Dyslexia --- Langage --- Trouble
Choose an application
Learning Disorders --- Neuropsychology --- Child Behavior Disorders --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Dyslexia --- Attention --- Neuropsychological Tests. --- 371.212.72 --- 376.5 --- #SBIB:316.334.1O320 --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O410 --- #SBIB:316.334.1O420 --- Academic collection --- #KVHB:Gedragsstoornis --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Orthopedagogie --- gedragsproblemen --- leerproblemen --- 464 --- orthopedagogiek --- 467 --- 474.23 --- Differentiatie --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Leerlingbegeleiding --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Onderwijsleergesprek (Leergesprek) --- Spelling --- Technisch lezen --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Zorgverbreding --- denken --- leergesprekken --- leerlingenbegeleiding --- leerstoornissen --- leesproblemen --- onderwijs --- Coöperatief leren --- Denken --- Gedragsproblemen --- Kinderen --- Kleuters --- Leerproblemen --- Leesproblemen --- Onderwijsleergesprekken --- Rekenproblemen --- Responsief onderwijs --- Risicokleuters --- gedragsproblemen (ler) --- leerproblemen (ler) --- 376 --- Begeleiding --- Gedragsstoornissen --- Hulpverlening --- Leerstoornissen --- Onderwijs --- Opvoeding --- Scholen --- dyslexie --- leerlinggedrag --- leermoeilijkheden --- leerpsychologie --- 376.5 Onaangepasten: onderwijs. Gedragsgestoorden opvoeding. Moeilijk opvoedbare kinderen. Opvoedingsmoeilijkheden --- Onaangepasten: onderwijs. Gedragsgestoorden opvoeding. Moeilijk opvoedbare kinderen. Opvoedingsmoeilijkheden --- 371.212.72 Doubleren van schooljaar. Leerproblemen. Leerlingen met problemen. Zittenblijvers --- Doubleren van schooljaar. Leerproblemen. Leerlingen met problemen. Zittenblijvers --- Concentration --- Attentions --- Concentrations --- Executive Function --- Developmental Reading Disorder --- Word Blindness --- Alexia --- Dyslexia, Developmental --- Reading Disability, Developmental --- Reading Disorder --- Reading Disorder, Developmental --- Alexias --- Blindness, Word --- Blindnesses, Word --- Developmental Dyslexia --- Developmental Dyslexias --- Developmental Reading Disabilities --- Developmental Reading Disability --- Developmental Reading Disorders --- Disabilities, Developmental Reading --- Disability, Developmental Reading --- Disorder, Developmental Reading --- Disorder, Reading --- Disorders, Developmental Reading --- Disorders, Reading --- Dyslexias --- Dyslexias, Developmental --- Reading Disabilities, Developmental --- Reading Disorders --- Reading Disorders, Developmental --- Word Blindnesses --- Behavior Disorders, Child --- Disorders, Child Behavior --- AX-CPT --- Behavioral Assessment of Dysexecutive Syndrome --- CANTAB --- Cambridge Neuropsychological Test Automated Battery --- Clock Test --- Cognitive Function Scanner --- Continuous Performance Task --- Controlled Oral Word Association Test --- Delis-Kaplan Executive Function System --- Developmental Neuropsychological Assessment --- Hooper Visual Organization Test --- NEPSY --- Neuropsychologic Tests --- Neuropsychological Test --- Paced Auditory Serial Addition Test --- Repeatable Battery for the Assessment of Neuropsychological Status --- Rey-Osterrieth Complex Figure --- Symbol Digit Modalities Test --- Test of Everyday Attention --- Test, Neuropsychological --- Tests, Neuropsychological --- Tower of London Test --- Aphasia Tests --- Memory for Designs Test --- Neuropsychologic Test --- etiology --- methods --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Leergedrag: cognitief gedrag, studieresultaten: algemeen --- Leergedrag: sociaal, communicatief en emotioneel gedrag: algemeen --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Didactische principes --- (zie ook: Dyscalculie) --- 159.95 --- 371.21 --- Orthopedagogiek --- Gedrags- en emotionele stoornissen. --- gedragsstoornissen --- Educational psychology --- Orthopedagogics --- Neuropsychological Tests --- Focus of Attention --- Attention Focus --- Learning Disabilities --- Lager onderwijs --- Logopedie --- Rekenstoornissen --- Leesstoornissen --- Leermethoden --- Cognitive Test --- Cognitive Testing --- Cognitive Tests --- Neuropsychological Testing --- Test, Cognitive --- Testing, Cognitive --- Testing, Neuropsychological --- Tests, Cognitive --- Social Attention --- Attention, Social --- Attentions, Social --- Childhood Behavior Disorders --- Behavior Disorder, Child --- Behavior Disorder, Childhood --- Child Behavior Disorder --- Childhood Behavior Disorder --- Disorder, Childhood Behavior --- Leerstoornis --- Gedragsprobleem --- Rekenstoornis --- Leesstoornis --- Leermethode --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Academic Disorder, Developmental --- Adult Learning Disorders --- Developmental Disorders of Scholastic Skills --- Learning Disorders, Adult --- Learning Disturbance --- Scholastic Skills Development Disorders --- Adult Learning Disabilities --- Developmental Academic Disability --- Developmental Academic Disorder --- Developmental Disabilities of Scholastic Skills --- Academic Disabilities, Developmental --- Academic Disability, Developmental --- Academic Disorders, Developmental --- Adult Learning Disability --- Adult Learning Disorder --- Developmental Academic Disabilities --- Developmental Academic Disorders --- Disabilities, Adult Learning --- Disabilities, Developmental Academic --- Disabilities, Learning --- Disability, Adult Learning --- Disability, Developmental Academic --- Disability, Learning --- Disorder, Learning --- Disorders, Learning --- Disturbance, Learning --- Disturbances, Learning --- Learning Disabilities, Adult --- Learning Disability --- Learning Disability, Adult --- Learning Disorder --- Learning Disorder, Adult --- Learning Disturbances
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|